Vedení hlavního města uzavřelo v pátek 19. ledna 2018 hodinu po půlnoci až do odvolání pro automobily i tramvaje Libeňský most. Informoval o tom na mimořádné tiskové konferenci náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) a šéf Technické správy komunikací (TSK) Petr Smolka. Rozhodnutí učinili poté, co znalci Kloknerova ústavu, který zpracovává posudek na stav mostu zjistili, že jeden z rámů Libeňského mostu je v tak špatném stavu, že je nutné vyloučit provoz tramvají a aut.

Ředitel Kloknerova ústavu Alois Kolísko vysvětlil, že jeden z rámů Libeňského mostu je v tak špatném stavu, že je nutné vyloučit provoz tramvají a aut.

Podle starosty MČ Praha 7 Jana Čižinského (P7S) přijalo Zastupitelstvo hl. m. Prahy již 25. února 2016 usnesení, že Libeňský most má být urychleně opraven ve stávající šíři. Bohužel se od té doby nestalo vůbec nic, přestože most po poradě s památkáři bylo možné opravovat. Problematický úsek, kvůli kterému byl most uzavřen pro dopravu, není v místě, které má je určeno pro památkovou ochranu. Nachází se až „na souši“ a nepochybně jej bylo možné v koordinaci s památkáři opravit. Stejný názor má i radní pro rozvoj MČ Praha 7 Ing. Arch. Lenka Burgerová.

Podle ředitele Kolíska je problém na mostě dočasně řešitelný. Poškozený mostní rám může být podepřen, což umožní v omezené míře využívání. TSK nyní musí co nejdřív vysoutěžit někoho, kdo by most mohl zabezpečit. Šéf TSK Petr Smolka řekl, že by to mohlo trvat i několik týdnů.

Nepřelédněte:

Odborníci: Libeňský most není potřeba zbourat

Na havarijní stav Libeňského a Hlávkova mostu upozorňovala TVPraha7.cz již v roce 2008

Zřícení Trojské lávky varováním dalším mostům v metropoli

Správce zřícené Trojské lávky netuší, kam šly stamiliony na opravu mostů