V pondělí 2. března 2020 zažila Praha 7 historický okamžik. Po 135 letech ukončila období provizorií a pronájmů a otevřela vlastní reprezentativní radnici veřejnosti. Samotnou budovu však otevřela již 6. února 2020 voleným orgánům a zaměstnancům úřadu MČ Praha 7.

Krátce poté bylo zahájeno stěhování z budovy Kpt. Jaroše 1 000, kde sídlila Praha 7 v pronajatých prostorách Generálního finančního ředitelství

Kompletní realizace projektu vlastní radnice, včetně mezinárodní architektonické soutěže, trvala čtyři roky, samotná stavba probíhala 27 měsíců. Plně funkční nová radnice je nyní v provozu na adrese U Průhonu 38/1338.

V roce 2014 nové vedení zahájilo proces výběru radnice. Na základě veřejné soutěže v listopadu 2015 zastupitelstvo rozhodlo o nákupu staré administrativní budovy za 89 mil. Kč bez daně. Vklad vlastnického práva proběhl v únoru 2016. V první polovině téhož roku proběhla mezinárodní architektonická soutěž. Zvítězilo v ní studio Atelier bod architekti. V soutěži na zhotovitele stavby uspělo konsorcium firem Metrostav – Geosan. Rekonstrukce objektu odstartovala v listopadu 2017 a probíhala 27 měsíců.

Podle tiskové zprávy MČ Praha 7 se náklady na stavební práce vyšplhaly na 241 mil. Kč bez DPH. Celkem tak náklady na budovu bez daně dosáhly 362 milionů Kč. V této částce jsou, podle tiskové zprávy, zahrnuté i úpravy vnitřních dispozic, vybavení vestavným nábytkem a veškerou technologií. Jinou, vyšší cenu, však uvádí dnešní deník Blesk „V referendu jsme před sedmi roky nastavili limit na novou radnici na 500 milionů korun. Do něho jsme započítali úplně vše, tedy veškeré náklady na pořízení budovy, rekonstrukci ale též i vybavení interiérů jednotlivých pracovišť – nábytek, počítače, kancelářské potřeby. Skutečná částka se vším všudy se nakonec pohybuje kolem výše 420 milionů korun,“ cituje údajně slova starosty Jana Čižinského deník Blesk dnes 6.3.2020.

Nová radnice Prahy 7 má symbolicky sedm administrativních pater s celkovou podlahovou výměrou 5.500 m2. V budově je 202 pracovních míst a zasedací místnosti pro 230 lidí. Do nové budovy se přestěhovaly veškeré agendy, které dosud sídlily na nábř. Kpt. Jaroše. Vzhledem k tomu, že v ulici U Průhonu 11 byla již dříve umístěna agenda přestupků, zůstane zde a lidé si budou moci vše vyřídit v jedné ulici bez nutnosti cestovat po Sedmičce. Vedení městské části zároveň posílilo fungování infocentra v ul. Milady Horákové 2, kde si občané nově mohou vyřídit také parkovací oprávnění.

Nejvýraznějším prvkem budovy je fasáda z pálených cihel s hluboko zasazenými okny, která odkazuje k industriálnímu původu Holešovic. Nejen symbolický, ale doslova sousedský vztah k lokalitě mají hodiny umístěné na nejvyšším bodě fasády. Dodala je rodinná hodinářská společnost Ludvig Heinz, která sídlí prakticky za rohem v Tusarově ulici. Již sedm generací se stará o stovky věžních hodin v celé republice, včetně hodin na nedávno zrekonstruované Vodárenské věži na Letné.